UiO-læringsmiljø til finalen om å bli Senter for fremragende utdanning

Av Gunhild M. Haugnes
Publisert 18. juli 2016

NOKUT har nå plukket ut de ni finalistene som kjemper om å bli Senter for fremragende utdanning (SFU).

databeregninger

Center for Computing in Science Education (CCSE) ved universitetet i Oslo er en av disse. CCSE var også en av kun fire søkere som fikk toppkarakteren 6 i denne runden. Målet for CSSE er å bli et internasjonalt senter for bruk av databeregninger i undervisningen.

SFU er en nasjonal prestisjeordning for utdanningsvirksomhet i høyere utdanning. Ordningen ble opprettet av Kunnskapsdepartementet i 2010 og forvaltes av NOKUT.

22 læringsmiljøer ved universiteter og høyskoler sendte inn SFU-søknader ved denne tildelingen. Hvem som blir SFU blir avgjort i høst.

– Jeg har lyst til å gratulere de ni utvalgte med en plass i finalerunden. Vi vet at det ligger mye arbeid bak søknadene som ble sendt inn i mai, og at konkurransen om å komme til finalen er tøff, skriver NOKUT-direktør Terje Mørland i en pressemelding.